Czy warto mieć logo stworzone przez AI?
AI to sztuczna inteligencja systemu komputerowego, która zastępuje człowieka. Porównamy logo AI z projektem grafika. Poniżej logotypy stworzone przez sztuczną inteligencję i podobne dzieło artysty. W dalszej części artykułu omówimy aspekty obu logo. Nawiążemy do kosztu, trendów i wpływu na przyszły biznes.
Spis treści
Podobieństwa logo stworzonego przez AI do dzieła człowieka
Przykład grafika można potraktować jako naśladowanie AI. Tak jednak nie jest, praca grafika jest pierwsza. W obu logotypach widać wzór dachu. Dominujące kolory obu logotypów są podobne. Czcionka hasła „Pokochaj nowoczesne wnętrza” jest podobna. Do końca nie można tego ocenić, bo w logu AI slogan napisany jest wielkimi literami. Podobny krój został wybrany w narzędziu. Na tym podobieństwa się kończą. Poniżej znajdują się pozostałe przykłady logo stworzonych przez sztuczną inteligencję.
Warto nadmienić, że w innych logo, kolory nie były w skali szarości jak ustawiono. Czasem były agresywne. Widać, że może to wymagać pracy grafika i wykupienia większego pakietu z plikami do edycji. Więc, aby logo spełniało nasze oczekiwania może być droższe. Może wymagać dalszej pracy i czasu, bo musimy zmienić wiele rzeczy, a nie zrobimy ich w edytorze.
Jak różni się logo stworzone przez AI a dziełem stworzonym przez człowieka?
Oba logo są z pozoru podobne. Motyw graficzny był widoczny w obu przypadkach. Wybrano skalę szarości i mamy różnicę tj. drugi kolor góry dachu z nutami fioletu i różu. W logo stworzonym przez AI dach to litera pierwszego członu nazwy. Grafik swoją kreatywnością pokazał tak dwa inicjały nazwy. Logo grafika jest unikalne i o wiele więcej sugeruje.
Do logo grafika został dodany motyw głównego produktu działalności firmy. Od razu klient po spojrzeniu na logo grafika może domyślić się ukrytego przekazu. Dzięki temu każdy kto patrzy na logo grafika wie, że ma styczność z firmą z niszową usługą bądź produktem.
Koszty obu rozwiązań
Aby uzyskać to co uzyskacie od naszej agencji interaktywnej musicie wykupić minimum pakiet za 59 USD. Bardzo ważne jest posiadanie logotypu w wersji wektorowej. Np. Aby dodać wersję inwersji logo dla czarnego motywu strony internetowej bądź grafiki. Gdy wykupimy wersję BASIC musimy liczyć się z tym, że otrzymamy obraz niskiej rozdzielczości. Tego powinniśmy unikać.
Jeśli chodzi o koszty w naszej agencji to logo zostało wykonane w pakiecie Mini. Sama poprawka logo przez grafika to 40 USD, więc z pakietem 59 USD. To są realne minimalne opcje dla nowego biznesu, co daje to koszt 109 USD. Obie kwoty są zbliżone. Nie dostaniecie kilku projektów logo jak w naszej agencji na każdym etapie poprawek, a jesteśmy bardzo elastyczni. A czy widoczne wcześniej logo stworzone przez AI nie wymagało sporego liftingu?
Zgodność z trendami obu rozwiązań
Skupmy się na czcionkach. W logo stworzonym przez AI mamy widoczne bardzo typowe kroje. Nasze logo posiada unikalny napis nazwy firmy. Litery nazwy są napisane wielkimi literami z powiększeniem pierwszych znaków. To kolejna rzecz, która powoduje, że całe logo wygląda unikalnie. Warto wspomnieć o omawianej kwestii ikony logotypu, który jest lepszy i podobny do napisu logo. Tego w logu z AI bez poprawek nie widać.
Tak samo czcionka sloganu może być podobna, jednak lepiej wygląda napisanie pierwszej litery jako dużej. Reszta tekstu napisana małymi literami lepiej wygląda. Obawiamy się, żeby logo stworzone przez sztuczną inteligencję nie nadawałoby się dla nowej firmy bez wielu poprawek. Wymagałoby dokończenia logo z minimum kilkoma turami poprawek, czyli opłaty minimum 109 dolarów. A zapewne, potrzebne by były jeszcze kolejne 3 tury poprawek, czyli jeszcze 40 USD. To daje finalnie 149 dolarów.
Czy warto powierzyć sztucznej inteligencji nasze przyszłe logo?
Jak widać logo, które jest stworzone przez AI jest po prostu droższe i efekt finalny będzie znacznie gorszy. Doświadczony grafik zrobi to lepiej. Logo stworzone przez AI jest dobrym wyborem np. dla studenta uczącego do matury uczniów. Jednak czy on potrzebuje swojego logo? Logo będzie znacznie mniej unikalne niż wykonane w naszej agencji. Jednak możemy skorzystać z takich usług, jeśli prowadzimy mały business na Facebooku dorabiając kilka złotych miesięcznie. A nie znamy nikogo, kto zrobi nam tanie logo. Wtedy wybierzmy jedynie pakiet BASIC za 29 USD.
Będzie to bardzo mało profesjonalny wybór dla osoby prowadzącej dodatkowe zajęcie. Logo w razie rozwoju działalności będzie wymagało zastąpienia innym. Jednak my też stosujemy ogromne rabaty w szczególnych okolicznościach. Nowoczesne oraz poważne firmy muszą się wyróżniać a ich logo musi być profesjonalne. To w naszych analizach wyklucza takie usługi, dlatego zachęcajmy do kontaktu i napisania do nas, aby stworzyć piekną realizację.
Change language – Zmień język
Kategorie bloga
- Automatyka (3)
- Ciekawostki (6)
- Grafika (2)
- Komputery (9)
- Oprogramowanie (8)